ارتینگ

انواع آلیاژهای مس، مزایا و کاربرد آنها

آلیاژ مس یکی از پرکاربردترین آلیاژها در صنایع مختلف است. لوله های مسی به طور گسترده در صنایع برای انتقال سیال یا گازها از طریق آن استفاده می شود. ورق های آلیاژ کربن که بسیار چکش خوار هستند و می توانند خواص ماشینکاری خوبی داشته باشند، آنها را در بسیاری از کاربردها مفید می کند. میله‌ها و میله‌های گرد مسی از انواع مختلف در بخش‌های وسیعی از صنایع برای دوام و قابلیت اطمینان آن استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: صفحه مسی و تسمه مسی

ما آلیاژهای مس در انواع مختلف داریم

1. آلیاژ مس با برنج C11000, C66400, C69800: این آلیاژ دارای روی به عنوان عنصر آلیاژی اصلی است. همراه با روی، برنج 38 تا 40 درصد و برنج قلع 0.2 تا 3 درصد را تشکیل می‌دهند. آلیاژ C11000 استحکام و شکل پذیری خوبی دارد. برنج در رنگ‌های متنوعی از قرمز تا زرد روشن، بسته به مقدار روی در آلیاژ موجود است. برنج به دلیل سهولت کشش، استحکام عالی در کار سرد و مقاومت در برابر خوردگی مشهور است

2. آلیاژ مس نیکل: این آلیاژ دارای ترکیبی از آهن، نیکل، کروم، نیوبیم و منگنز است که همگی در مقادیر اندازه گیری شده از 2٪ تا 30٪ متغیر است. در کاربردهایی که در برابر خوردگی، حفره و ترک خوردگی تنشی مقاومت می کنند، بسیار استفاده می شود. همچنین از اکسید شدن آب دریا جلوگیری می کند.

3. مس C10100: به عنوان آلیاژ مس بدون اکسیژن نیز شناخته می شود. این آلیاژ رسانایی الکتریکی بسیار خوبی دارد. این بیشتر برای تابلو برق، قطع کننده مدار و دستگاه های جوش مقاومتی استفاده می شود. آلیاژهای مس بدون اکسیژن از ذوب مس کاتد در شرایط کم هیدروژن و بدون افزودن عامل اکسید زدا ساخته می شوند.

4. C36000 نیکل آلومینیوم و برنز: این ماده در کاربردهایی که به استحکام بالاتری نیاز است مانند تجهیزات سنگین، هوافضا و غیره استفاده می شود.

برخی از مزایای رایج لوله ها، لوله ها، میله ها و میله های مسی عبارتند از:

  1. مقاوم در برابر خوردگی.
  2. شکل پذیری.
  3. سهولت نصب.
  4. رسانایی گرمایی.
  5. رسانایی الکتریکی
  6. مقرون به صرفه.
  7. مس شکل پذیر است.
  8. ماندگاری.

تمام لوله‌ها، میله‌ها و میله‌های مسی ما در کاربردها و صنایع مختلف استفاده می‌شوند، به عنوان مثال لوله‌ها و لوله‌های مسی در خدمات انتقال آب و گاز زیرزمینی، سیستم گرمایش، سیستم توزیع آب و غیره استفاده می‌شوند. میله‌ها و میله‌های مس در خودروسازی، فرآوری‌های شیمیایی، ماشین‌سازی، ساخت‌وساز و غیره استفاده می‌شوند. میله‌ها و میله‌های مسی خواص مقاوم و دوام آن را در ساخت‌وساز، استفاده ساختاری، تولید انرژی و برق، برق و موارد دیگر قابل استفاده می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *