ارتینگ

گریدهای مختلف مس چیست؟

گریدهای مختلف مس چیست؟

مس یک فلز چکش خوار، انعطاف پذیر و نرم است که به دلیل رسانایی خوب گرما و الکتریکی به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مس همچنین در تولید لوله ها، لوله ها، میله ها و میله های مورد استفاده در صنایع استفاده می شود.

انواع گرید مس موجود با ما به شرح زیر است

مس بدون اکسیژن:

مس بدون اکسیژن (OFC) به بهترین وجه در صنایعی که مس خالص مورد نیاز است استفاده می شود. رسانایی بالا و فراریت کم دارد. مس موجود در OFC به طور متوسط ​​حدود 99.9٪ است. این آلیاژها از ذوب و ریختن مس در مجاورت کربن یا گازهای کربنی تولید می شوند تا اکسیژن جذب شود.

لوله‌ها و لوله‌های مسی و میله‌ها و میله‌ها با ذوب القایی مس کاتدی با کیفیت عالی و بدون شرایط اکسید کننده تولید می‌شوند که توسط پوشش حمام گرافیت دانه‌بندی شده و یک اتمسفر احیای محافظ که دارای هیدروژن کم است، تولید می‌شوند. نام UNS مس بدون اکسیژن C10100 تا C10200 است. لوله‌ها، میله‌های مس بدون اکسیژن در صنایعی استفاده می‌شوند که دما در آن بالاتر است و اعتقاد بر این است که افزایش رسانایی باعث بهبود انتقال فرکانس پایین می‌شود.

مس ماشینکاری رایگان:

مس های ماشین کاری آزاد دارای گوگرد و تلورید هستند تا قابلیت ماشین کاری آن را افزایش دهند. حدود 0.5 درصد از این عناصر اضافه خواهد شد. افزودن گوگرد به مس، سولفید مس Cu2S را در ریز ساختار ایجاد می کند که به عنوان یک تراشه شکن عمل می کند و اساس ظرفیت ماشین کاری آزاد را تشکیل می دهد. مس حاوی گوگرد ماشین کاری آزاد تحت نام UNS C14700 قرار می گیرد در حالی که مس حاوی تلورید دارای رتبه C14500 است. مس های ماشین کاری رایگان برای ایجاد نازل های جوش گازی، قطعات الکتریکی ماشین کاری شده، گلند کابل ها و بست ها و نوک آهن های لحیم کاری و همچنین مشعل ها استفاده خواهند شد.

مس الکترولیتی:

مس زمین سخت الکترولیتی C11000 از مس کاتدی ساخته شده است، یعنی مسی که به صورت الکترولیتی تصفیه شده است. رسانایی الکتریکی بالایی دارد، بیش از 100٪ IACS. C11000 کمتر از 50 ppm کل ناخالصی های فلزی از جمله گوگرد دارد. محتوای اکسیژن آن مشابه C12500 است، اما از نظر محتوای گوگرد و خلوص کلی متفاوت است. C11000 رایج ترین در بین تمام گریدهای مس الکتریکی است. ما لوله ها و لوله های مسی، میله ها و میله های مس را با استفاده از این مس تولید می کنیم. این لوله ها، لوله ها، میله ها در صنایع برق، سبک، ماشین سازی، صنعت ساختمان، صنایع دفاع ملی و چند صنعت دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

مس خالص:

مس خالص بسیار چکش خوار، نرم و انعطاف پذیر است. ترکیب مس در این گرید 99.3 درصد است که 0.7 درصد از ترکیب با سایر ناخالصی ها پر شده است تا سفتی را افزایش دهد. لوله ها، لوله ها و میله های مسی برای لوله کشی، خطوط تغذیه دیگ بخار، تبرید و برای اهداف مشابه مناسب هستند. مقدار و نوع آلیاژها و مواد افزودنی متفاوت خواهد بود زیرا مس های رقیق شده بر اساس عناصری که اضافه می شوند و میزان ناخالصی آن، شماره UNS از C10100 تا C13000 داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *